La Londra, pe urmele Prințesei Diana!

Publicat pe Actualizat pe

În ciuda acestui nou virus și a știrilor agitatoare din jurul nostru, am luat decizia inspirată de a merge în vacanță, la Londra – locul unde o mare parte din familia noastră s-a stabilit. Astfel m-am detașat de atmosfera negativă și am ”căzut” într-un vârtej amețitor; tot timpul trebuie să calculezi direcția următoare și locurile pe care le vei vedea, în funcție de previziunile meteo. Verișorul nostru drag ne-a așteptat la aeroport și ne-a condus printr-o zonă rurală, șarmantă, care ne-a adus aminte de filmul ”Holiday” cu Kate Winslet și Cameron Diaz. Pe la Londra lumea discută mult despre salariul pe oră muncită, iar fiecare firmă, din orice colț al orașului, are un marketing diferit, care îți dă o idee despre țara de proveniență a proprietarilor. De data asta cel mai mult mi-a plăcut că nu am simțit frică la oamenii din jur; nu cred că aveau timp pentru acest sentiment care îmbolnăvește oamenii mai tare decât virusul…

London eye
În London Eye

Cumnatul meu ne-a pregătit o zi distractivă și am vizitat în sfârșit câteva obiective populare:

• Roata London Eye cu priveliști frumoase;
  • Sea Life Aquarium, cu pinguini prietenoși și rechini care înoată pe lângă statui de pe Insula Paștelui;
  • Muzeul Madame Tussauds – unde am întâlnit personaje precum Prințesa Diana, Beyonce sau Britney Spears; aici mi-a plăcut și plimbarea cu trenul alături de curajoasa mea fetiță;

Diana tussaud
    Ochii săi, albaștri, te blochează
  • Experiența Shrek – cu enigme și povestitori carismatici, care au captivat-o pe fata noastră.

Pe toate acestea le-am vizitat într-o singură zi, în care pauzele au fost dedicate pub-urilor tradiționale. La un moment dat, erau pe un ecran știri despre coronavirus cu Primul Ministru dar, din aproape 80 de oameni, doar eu le priveam…era Vineri seara, toată lumea se relaxa cu o bere, într-o gălăgie de nedescris…

Portobello
Portobello Road-Sufletul cartierului Notting Hill

Am început ziua următoare, cu piața de vechituri de pe strada Portobello, în cartierul Notting Hill, devenit faimos după filmul cu Julia Roberts și Hugh Grant. Mi-a plăcut că și-a păstrat stilul diferit, cu acele clădiri în culori vii. Am descoperit și Holland Park-locul în care veverițele te înconjoară atunci când simt miros de mâncare, cu frumoasele grădini japoneze și olandeze.

Printesa diana schita
Schița designerului David Sassoon comentată de Prințesă

Înainte de pleca în vacanță, discutam cu sora mea despre ce vrem să învățăm în această vacanță și am decis că principalul personaj despre care vrem să aflăm mai multe este Prințesa Diana. Ne-am îndreptat astfel spre Palatul Kensigton, pentru că știam că acolo a locuit. Din păcate, doar o mică parte din palat îi este dedicată dar mi-au plăcut schițele pentru vestimentație, comentate cu creionul chiar de iubita prințesă. Ne-am îmbrăcat cu hainele specifice gărzilor și am cutreierat camerele în care a copilărit Regina Victoria. Într-una dintre camere au improvizat un spectacol de operă cu personaje minuscule…a fost primul spectacol de operă cu sora!

Kensigton clothes
O zi normală în Palat 🙂

Șahul este o parte importantă a vieții mele și fiecare călătorie la Londra implică automat și o vizită la Magazinul de Șah și Bridge de pe Baker Street. Telefonul ne arată 2 km până acolo și, în mod normal, ar trebui să luăm metroul, dar în fața mea se întinde Hyde Park și sunt alături de sora mea…luăm decizia să parcurgem împreună acest imens parc – fost teren de vânătoare, în mijlocul căruia ne așteaptă lebede și gâște; ne oprim la Memorialul Prințesei Diana-o apă curgătoare al cărei curs este creat în mod ingenios. Am presimțit că această plimbare este una pe care nu o voi uita și am avut dreptate.

Hyde park 2
În Hyde Park, cu Palatul Kensigton în spate

Ajungem la magazinul de șah, locul în fața căruia sunt așezate piese pe două mese cu scaune, alături de mesajul prietenos ”te rugăm să atingi piesele, poți să joci o partidă”. Sora mea îmi dăruiește o carte fascinantă despre controversatul jucător Miguel Najdorf și începem o partidă… unii localnici se opresc puțin din goana nebună de pe trotuare și, parcă, li se pare ciudat că există oameni cu timp disponibil pentru jucat șah pe trotuarul încins.

Sah londra
La Magazinul de Șah de pe Baker Street

Ultima zi de vizite a început cu British Museum – neschimbat, perfect și impunător. Fiind la a patra vizită, am recunoscut unele obiecte ca pe bibelourile din casele bunicilor și am impresionat-o pe sora mea cu sala mormintelor egiptene. Pentru finalul vizitei am ales Muzeul Științei, de pe Exhibition Road…Am vrut ceva diferit și a fost interesant să descoperim atelierul lui James Watt sau detalii despre viața în spațiu și despre creierul uman. Surorii mele i se înroșește ceasul, a bătut recordul la numărul de pași făcuți, îi apare numai ”amazing”! Eu mă bucur că a văzut orașul cu ochii ”creativi”, de turist! La revedere, Londra!

Ce părere ai despre articolul meu?

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.